Biedronka nie jest najtańszym dyskontem
PHOTO KATARZYNA ZAREMBA SE/ EAST NEWS SKALITE , MILOWKA ANDRZEJ DUDA NA ZAKUPACH W SLOWACKIEJ MIEJSCOWOSCI SKALITE I W POLSCE W SKLEPIE SIECI BIEDRONKA . POROWNAL CENY W EURO I ZLOTOWKACH . 27/03/2015. WSZYSTKIE ZDJECIA NA HTTP://AGENCJA.SE.COM.PL
Autor Komunikaty prasowe - 21 Stycznia 2020

Znamy już najtańszą sieciówkę w Polsce. Nie jest nią Biedronka

Biedronka wcale nie jest najtańsza. Jak się okazuje, choć sieciówka jest popularna, można kupować taniej. Eksperci po raz dziesiąty porównali ceny koszyka zakupowego w kilku polskich sieciach.. Branża FMCG (ang. fast-moving consumer goods) została prześwietlona w badaniu ASM Sales Force Agency. Wyniki mogą być dla niektórych zaskakujące.

Biedronka na trzecim miejscu

W skali całego roku prym wiedzie Auchan, badanie wskazuje, że była to najtańsza sieć. Za nim znajdują się sklepy Kaufland, Biedronka, Tesco i Carrefour. Dalej medianę wyznacza Intermarche. Później dopiero natykamy się na E.leclerc, Lidl, Makro, Selgros. Najwyższe ceny produktów odnotowano w kanale e-grocery, czyli w coraz popularniejszym kanale on-line.

Ponadto z wyników dowiadujemy się, że "średnia wartość grudniowego koszyka zakupów wyniosła 228,49 zł. Koszyk skomponowany wyłącznie z najdroższych produktów podrożał względem listopada o 3,8 zł (z 316,04 zł w listopadzie do 319,83 zł w grudniu). Blisko o 5 zł wzrosła wartość koszyka produktów najtańszych (z 156,73 zł do 161,7 zł)".

Emerytura bez podatku. Projekt nabiera rozpęduEmerytura bez podatku. Projekt nabiera rozpęduCzytaj dalej

Odnośnie metodologii badań serwis Business Insider podaje, że dane potrzebne do badania zostały zebrane w pięciu placówkach każdej z sieci tradycyjnych, zlokalizowanych w 12 miastach. W tym wypadku mowa o lokalizacjach takich jak Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Jelenia Góra, Lublin, Łódź, Katowice, Kraków, Opole, Poznań, Warszawa, Szczecin.

Dalej portal podaje, że "raport obejmuje łącznie 50 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie czyli produkty instant; używki i alkohol oraz dodatki typu ketchup czy majonez)".

Jeszcze przed chwilą złomowane, teraz warte są krocie. Samochody z PRL przeżywają drugą młodośćJeszcze przed chwilą złomowane, teraz warte są krocie. Samochody z PRL przeżywają drugą młodośćCzytaj dalej

Sieci rywalizują na niższe ceny

Wyniki, zdaniem ekspertów ASM Sales Force Agency, nie odzwierciedlają danych o inflacji, napływających m.in. z GUS-u (według GUS wskaźnik CPI wzrósł w 2019 r. o 2,3%). Eksperci podkreslają, że jest to po części skutek metodologii ich badań. Analizowane produkty są częścią strategii cenowej sklepów, prawdopodobnie nie stanowią o uzyskiwanej marży. Wyniki wskazują również na wysoką konkurencję cenową między sieciami co przekłada się na umiarkowany wzrost cen.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 13-latek zmarł po lekcji WF-u. Nauczyciel kazał uczniom wykonywać niebezpieczne ćwiczenie
  2. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  3. Od teraz nowy obowiązek. Auta muszą być konkretnie wyposażone
  4. 13. emerytura jednak nie dla wszystkich. 200 tys. Polaków będzie musiało obejść się smakiem
  5. Musisz w tym roku rozliczyć PIT? Mało kto wie o wielkiej zmianie, dotyczy każdego podatnika
Kosztowniejsze od samochodów, często nawet od domów. Najdroższe rasy psówKosztowniejsze od samochodów, często nawet od domów. Najdroższe rasy psówCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News