
Biedronka podjęła kluczową decyzję przed świętami. Nasze zakupy mogą ulec sporej zmianie
Ważna decyzja Biedronki. Sieć informuje, że w trosce o dobrostan zwierząt wycofa wraz z końcem przyszłego roku z oferty świeże jaja klatkowe. Już w przyszłym miesiącu nie kupimy ich w Warszawie, gdzie w pierwszej kolejności zostaną wprowadzone zapowiedziane zmiany.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Od 2022 roku nie kupisz w Biedronce klatkowych jaj
- Już za miesiąc znikną one z oferty w Warszawie
- Jak sieć tłumaczy wycofanie produktu
Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych
Taka informacja być może byłaby bardziej na czasie w okresie Wielkanocy, ale tak się złożyło, że zapadła tuż przed Bożym Narodzeniem i zacznie obowiązywać dokładnie za rok, choć w niektórych miejscach dużo, dużo wcześniej.
Biedronka poinformowała w komunikacie prasowym, że w trosce o dobrostan zwierząt 31 grudnia 2021 roku wycofa z oferty świeże jaja klatkowe z oferty, cztery lata wcześniej niż pierwotnie deklarowany termin. Sieć przywołuje dane z których wynika, że w ubiegłym roku w Polsce niemal 50 mln kur zniosło ponad 10 miliardów jaj przeznaczonych do spożycia, spośród których zdecydowana większość mieszka w klatkach. Z kolei chów alternatywny (ściółkowy, wolnowybiegowy oraz ekologiczny) stanowi mniej niż 20 proc. udziału w hodowli.
Biedronka podkreśla w komunikacie, że w 2019 roku jedną czwartą sprzedaży jaj stanowiły te od kur z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu lub ekologicznego, zaś rok wcześniej było to 20 proc. Zgodnie z planowanymi zmianami wraz z początkiem 2022 roku sieć ma sprzedawać jedynie jaja oznaczane jako 2,1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3.
Teksty wybrane specjalnie dla Ciebie:
- Od soboty zmiany dla kierowców. Mandat znika na dobre
- Rząd nie powie, jak oszukał pielęgniarki. Dramatyczna relacja z linii frontu
- Odebrał telefon ws. kwarantanny. Dostał rachunek na 17 tys. zł
Jak wspomniano, w niektórych placówkach wycofywanie z oferty jaj klatkowych rozpocznie się znacznie wcześniej niż przed końcem 2021 roku. Chodzi o sklepy mieszczące się w Warszawie, która wycofa jaja klatkowe już 1 stycznia przyszłego roku, czyli za niespełna miesiąc. Biedronka informuje, że ponad 150 sklepów sieci na terenie stolicy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe mają być sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
- Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku – komentuje cytowany w komunikacie Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Sieć podkreśla, że decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w placówkach sieci, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
Biedronka zwraca uwagę również, że w celu promowania bardziej świadomych wyborów konsumentów opracowała systemy znakowania produktów marki własnej - opakowania produktów służą również do dostarczania informacji klientom na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt. Sieć przypomina, że od ubiegłego roku wprowadziła m.in. oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany goVEGE czy tofu goVEGE).
Biedronka od 25 lat w Polsce
Przypomnijmy, że Biedronka obchodzi w tym roku rocznicę 25-lecia obecności w Polsce. Z tej okazji jak już pisaliśmy, pracownicy sieci otrzymali list od dyrektora generalnego sieci Luisa Araujo, którego treść przytacza portal wiadomoscihandlowe.pl. Araujo dziękuje w nim pracownikom za pracę i podkreśla, że to dzięki ich zaangażowaniu Biedronka zmienia na lepsze życie codzienne polskiego konsumenta.
- Odgrywamy istotną rolę na wielu płaszczyznach: jako sklep kreujący niskie ceny i lider jakości z naszymi klientami, jako pracodawca z naszymi pracownikami, jako partner biznesowy z naszymi dostawcami, a także jako odpowiedzialny obywatel i promotor zdrowia z lokalnymi społecznościami, które wspieramy – napisał dyrektor generalny sieci.
Z przywołanych przez Araujo danych dowiadujemy się, że w Polsce mieści się ponad 3 tys. sklepów pod szyldem Biedronki, zatrudniających ok. 70 tys. osób, zaś placówki sieci każdego dnia odwiedza ok. 4 mln klientów.
Zobacz także w naszych serwisach:
- Nagle pojawił się komunikat, ranny mężczyzna wymagał pomocy
- Największy rywal Kamila Stocha jest ciężko chory
- Stracił prawo jazdy w rekordowym tempie. Policja ukarała pirata drogowego
- Kupiłeś te produkty w sieciówce? Wyrzuć je natychmiast
- Za 4,50 zł kupisz dom we Włoszech. Warunki są zaledwie dwa
- Nagle na święta wprowadzono kwarantannę dla Polaków
- Przed chwilą podano tragiczne wiadomości. Nie żyje legenda świata sportu
KONIECZNIE OBEJRZYJ:
