
Olbrzymie zmiany w Biedronce. Mają je odczuć przede wszystkim klienci
Biedronka wycofuje ze swojej oferty jaja z chowu klatkowego, czyli popularne "trójki". Wygląda na to, że proces, który miał być rozłożony w czasie, nabiera tempa. Pierwsze decyzje w tej sprawie wejdą w życie tuż po nowym roku.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie dokładnie zmiany planuje Biedronka
- Czy będą charakteryzowały się bardziej ekologiczne produkty
- Kiedy można spodziewać się zmian
Biedronka bliżej ekologii
Biedronka nieustannie zaskakuje swoich klientów i jak deklaruje, stara się podnosić wartość usług. Latem sieć poinformowała o wycofywaniu jajek z chowu klatkowego ze swojego asortymentu. Zdaniem sieci sklepów ten mały krok dla ludzkości, może okazać się prawdziwym skokiem dla zwierząt.
W sierpniu Biedronka informowała o tym, że jej celem jest odejście od jajek z chowu klatkowego w ciągu najbliższych pięciu lat. Brak jajek, tzw. trójek ma zmusić klientów do wybierania tych z chowu klatkowego lub ściółkowego.
Sieć sklepów swoją decyzję podjęła po porozumieniu ze Stowarzyszeniem "Otwarte Klatki", jednakże pomimo chwalebnej postawy musi przygotować się na straty i niezadowolenie klientów. Wszystko przez to, że jaja z chowu klatkowego są najtańszą opcją ze wszystkich możliwych.
Media nie chciały jednoznacznie prognozować sukcesu lub porażki Biedronki w tej kwestii, a neutralnie opowiadały się za zasadą 50/50. Obecnie Biedronka przyspieszyła z procesem wycofywania jajek "trójek" ze swojej oferty, a sklepy w Warszawie nie będą ich już sprzedawać od 1 stycznia 2021 r.
"W Biedronce w 2019 r. 25% sprzedaży świeżych jaj stanowiły te od kur z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu lub ekologicznego, natomiast w 2018 r. było to 20% świeżych jaj. Dzisiejsza deklaracja oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć będzie sprzedawała jedynie jaja oznaczane jako 2,1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3" - poinformowała Biedronka w wydanym przez siebie komunikacie.
Teksty wybrane specjalnie dla Ciebie:
- Od soboty zmiany dla kierowców. Mandat znika na dobre
- Prowadząca "DDTVN" pogrążona w żałobie. Straciła najbliższą osobę
- Odebrał telefon ws. kwarantanny. Dostał rachunek na 17 tys. zł
Biedronka rezygnuje z jajek
Biedronka zaznacza, że w 2019 r. ok. 50 mln kur zniosło, aż 100 mld jaj przeznaczonych do spożycia. Co więcej, aż 80 proc. z nich zmuszone jest do życia w klatkach, a chów alternatywny stanowi zaledwie 20 proc. całego udziału.
- Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku - powiedział cytowany w komunikacie Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Decyzja sieci sklepów dotyczy także produktów okazjonalnie sprzedawanych pod szyldem Biedronki. Jaja z chowu klatkowego będą sukcesywnie wycofywane w ciągu tego roku ze wszystkich sklepów w Polsce.
"Aby promować bardziej świadomy wybór konsumentów, Biedronka opracowała też systemy znakowania produktów marki własnej - opakowania produktów służą również do dostarczania informacji klientom na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt" - podkreślono w komunikacie.
Warto zaznaczyć, że w Biedronce klienci mogą kupić także produkty dla wegetarian oraz wegan.
Zobacz także w naszych serwisach:
- Rodzinna awantura na Woli. Tragiczny finał kłótni
- Tragiczny wypadek. Młody kierowca śmiertelnie potrącił pieszego
- Bez zaświadczenia czeka surowa kara. Powołano system kontroli
- Sylwester 2020/21 bez pompy. Premier ujawnił obostrzenia
- Ile zarabia kasjer w Biedronce? Ujawniamy pensje w sieciówce
- Polska w żałobie. Alfred Kucharczyk przegrał z koronawirusem
- Zapiecz ziemniaki, kapustę kiszoną i kiełbasę - rodzina oniemieje z wrażenia. Zapiekanka idealna na obiad
KONIECZNIE OBEJRZYJ:
