Biedronka ma się czego obawiać. Polska sieć Dino ruszyła z ekspansją
Autor Stanisław Węgrowski - 3 Grudnia 2019

Biedronka ma się czego obawiać. Polska sieciówka coraz mocniej depcze jej po piętach

Biedronka ma coraz silniejszą konkurencję. Sieć Dino nabiera rozpędu - do końca roku powstaną łącznie 244 sklepy. W 2020 roku firma planuje otworzyć niemal 300 kolejnych marketów.

Biedronka ma nowego rywala

Biedronka ma coraz mocniejszą konkurencję. Rywalizacja na rynku dyskontów jest bardzo wyrównana, a teraz kolejna sieć zamierza podbić rynek. “Wiadomości Handlowe” podają, że W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sieć Dino otworzyła 137 sklepów, a końca roku powstanie ich 244. Analitycy DM mBanku zwracają uwagę, że relacja otwarć od stycznia do końca września obniżyła się w 2019 roku do 56 proc. wobec 59 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Skarbówka zapuka do drzwi i upomni się o pieniądze. Nie będzie nawet wcześniej wysyłać zawiadomieńSkarbówka zapuka do drzwi i upomni się o pieniądze. Nie będzie nawet wcześniej wysyłać zawiadomieńCzytaj dalej

Dino rośnie w siłę

Jednak specjaliści twierdzą, że ten nieduży spadek nie powinien wpłynąć na prognozy otwarć nowych placówek w tym roku. Przewidują oni, że w 2020 roku sieć otworzy 293 sklepy. Eksperci podkreślają, że pomimo rosnącej ilości sklepów w województwach o niskim zagęszczeniu sieci, Dino poprawia rentowność.

"Wzrost efektywności sprzedaży oraz działania mające na celu zwiększenie produktywności pracowników pozwalają Dino na obniżanie narzutu kosztów wynagrodzeń na sprzedaż (odpowiednio -0,2 proc./-0,4 proc. r/r w 2Q/3Q 2019). Naszym zdaniem zakładany istotny wzrost płacy minimalnej wpłynie na wzrost kosztów wynagrodzeń w spółce, ale również przyspieszenie sprzedaży porównywalnej (wzrost dochodu rozporządzalnego), co powinno pozwalać na zmniejszenie negatywnego wpływu inflacji kosztów na rentowność Dino" - można przeczytać w raporcie DM mBanku.

Analitycy zwracają także uwagę na umiarkowany wpływ cen mięsa wieprzowego na rentowność sprzedaży sieci. "Presja na marżę brutto na sprzedaży z tytułu dwucyfrowego wzrostu cen mięsa wieprzowego r/r od kwietnia 2019 roku, była kompensowana przez poprawę warunków zakupowych przez sieć. Naszym zdaniem spadek rentowności sprzedaży w 3Q’19 wynika z efektu bazy. W 2020 roku dalsza poprawa warunków zakupowych powinna wspierać osiąganą MBNS" - napisano w raporcie.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Podczas transmisji live Kononowicza doszło do ohydnej obrazy LGBT. Policja zatrzymała mężczyznę
  2. Michał Szpak wziął udział w akcji charytatywnej. Za 20 tysięcy złotych możesz zjeść kolację ze swoim idolem
  3. Masz żonę lub męża? To Ci nie pomoże. Nadchodzi nowy podatek
  4. Jak nie zarejestrujesz się do końca roku, to czekają Cię poważne konsekwencje. Większość Polaków nadal tego nie zrobiła
  5. Najpierw 500 plus, a teraz rząd wprowadza 500 minus. Wielu Polaków straci swoje pieniądze
  6. 13. emerytura jest zagrożona? Senat zgłosił poważne zastrzeżenia, w Polakach aż zagotowała się krew

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na: Google News