Bagaż
pixabay.com
Autor Komunikaty prasowe - 8 Stycznia 2020

Ukradną ci bagaż w samolocie. Nie masz co liczyć na odszkodowanie przewoźnika

Bagaż podręczny to taki, który pasażer zabiera ze sobą na pokład samolotu. Czy w przypadku jego zniknięcia przysługuje odszkodowanie linii lotniczych? Znamy odpowiedź na to pytanie.

Bagaż podręczny zaginął, co wówczas

Bagaż podręczny to inaczej przedmioty, które są zabierane przez pasażera do kabiny samolotu. Okazuje się, że w przypadku ich zaginięcia, linie lotnicze nie są za nie odpowiedzialne i nie można liczyć na odszkodowanie z ich strony.

Lufthansa stawia sprawę jasno

Jedna z największych linii lotniczych w Europie informuje jasno na swojej stronie internetowej: “Pasażerowie w pełni odpowiadają za swój bagaż oraz bagaż podręczny. Na wszelki wypadek polecamy wykpienie ubezpieczenia bagażowego” - cytuje “Business Insider”.

ZUS masowo odbiera świadczenia, a skala kontroli przypomina nękanie. Protesty matek w całym krajuZUS masowo odbiera świadczenia, a skala kontroli przypomina nękanie. Protesty matek w całym krajuCzytaj dalej

LOT również ma klarowne przepisy

Polskie Linie Lotnicze LOT także podkreślają, że według przepisów to pasażer sprawuje pieczę nad bagażem podręcznym i jest za niego odpowiedzialny.

“Zaginięcia bagażu podręcznego mogą być efektem omyłkowego zabrania tego przedmiotu przez innego pasażera. W większości przypadków, dzięki szybkim reakcjom służb operacyjnych, sprawy wyjaśniane są jeszcze w samolocie lub w terminalu. Jeżeli okazałoby się, że pasażer został okradziony lub jego bagaż został zniszczony przez osobę trzecią zastosowanie mają tutaj przepisy prawa karnego lub/i cywilnego” - tłumaczy Michał Czernicki, rzecznik prasowy PLL LOT, w odpowiedzi na pytania “Business Insider”, jak podaje portal.

Są jednak sytuacje, gdy linia lotnicza nie może umyć rąk

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy w przypadku szkody związanej z bagażem podręcznym, linie lotnicze nie mogą uciec się od odpowiedzialności.

“Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą w razie zniszczenia, zaginięcia lub uszkodzenia bagażu niezarejestrowanego, łącznie z przedmiotami osobistymi, na zasadzie winy. Szkoda musi powstać z winy przewoźnika albo z winy osób za niego działających - tłumaczy prof. Anna Konert, ekspert prawa lotniczego z Uczelni Łazarskiego i radca prawny w kancelarii K&K Lawyers, cytuje “Business Insider”. Podał następujący przykład:

“Przewoźnik stanie się odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu pokładowego przez członka załogi, który pomaga umieścić go w schowku. To jednak pasażer będzie musiał udowodnić, że szkoda powstała na skutek niedbalstwa lub innego bezprawnego zachowania przewoźnika lotniczego (jego pracowników)" - podsumował.

Rekompensaty za droższy prąd. Wiemy już, ile dopłacą ci do rachunkuRekompensaty za droższy prąd. Wiemy już, ile dopłacą ci do rachunkuCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Filip Chajzer pochwalił się mamą. "Wygląda młodziej od syna"
  2. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  3. Już za dwa tygodnie na kierowców spadnie nowy obowiązek. Jeśli się nie zastosują zapłacą wysoką karę
  4. Do końca roku musisz mieć specjalne konto do rozliczeń z fiskusem. Ma je dopiero 200 tys. Polaków
  5. Nagły zwrot akcji w sprawie emerytur. Ponad milion Polaków dostanie dodatkowy 1000 złotych

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News