Mastercard
Mastercard
Autor Komunikaty prasowe - 5 Października 2020

Badanie Mastercard: dzisiaj Polacy bardziej doceniają okolicznych sprzedawców i lokalną społeczność

Z badania 1 opublikowanego przez Mastercard wynika, że dziś 80% polskich konsumentów chętniej niż rok temu robi zakupy w swojej najbliższej okolicy.

Polscy przedsiębiorcy mocno odczuli kryzys związany z pandemią Covid-19, co osłabiło ich możliwość wspierania wzrostu gospodarczego w kraju. Biorąc jednak pod uwagę wysoki poziom zaufania do lokalnych sprzedawców, jaki wyłania się z badania Mastercard, sektor MŚP wkrótce może znów się rozwijać, pomagając w ożywieniu lokalnej gospodarki. Mastercard dodatkowo pomaga je przyspieszyć, m.in. za pośrednictwem kampanii edukacyjnej i programu akceleracyjnego wspierających małe firmy w Polsce w cyfrowej transformacji.

Urodziła i wychowała dziesięcioro dzieci, ale ZUS nie przyznał świadczenia Mama 4 plus. Powód jest po prostu oburzającyUrodziła i wychowała dziesięcioro dzieci, ale ZUS nie przyznał świadczenia Mama 4 plus. Powód jest po prostu oburzającyCzytaj dalej

Jak pokazują wyniki badania, lokalnych przedsiębiorców wspierają polscy konsumenci, a 47% z nich deklaruje, że powodem ich większych wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa jest chęć pomocy miejscowemu biznesowi w wyjściu z kryzysu. Inne często podawane powody to wygoda (55%), zaufanie do porad osób ze swojej społeczności (33%), odnowienie relacji z okolicznymi sprzedawcami (32%) czy lepsza jakość produktów i usług (24%).

Dwie trzecie (66%) polskich ankietowanych przyznaje, że po wybuchu pandemii Covid-19 na nowo odkryło zalety okolicznych sklepów, głównie ze względu na bliższą lokalizację, ważną przy ograniczeniach w przemieszczaniu się (52%), oraz na mniejsze kolejki niż w dużych supermarketach (45%).

Już niebawem w aptekach czeka nas spora niespodzianka. Z pewnością z niej skorzystaszJuż niebawem w aptekach czeka nas spora niespodzianka. Z pewnością z niej skorzystaszCzytaj dalej

82% Polaków przyznaje też, że woli kupować od przedsiębiorców, których zna, a 77%, że ufa poradom lokalnych sprzedawców. Ponadto od czasu wiosennego zamrożenia gospodarki na znaczeniu zyskały więzi z lokalną społecznością. Dziś 64% Polaków chętniej mówi sąsiadom „dzień dobry”, 51% odbiera od kuriera przesyłki dla sąsiadów, 16% ma zapasowe klucze do domu sąsiada i tyle samo należy do grupy sąsiedzkiej w serwisie społecznościowym WhatsApp.

Z badań wynika również, że szkoły, parki, główne ulice w sąsiedztwie, piekarnie i sklepy osiedlowe to pięć najważniejszych miejsc spajających obecnie społeczność lokalną.

Waloryzacja 2021. Podwyżki jednak inne niż obiecanoWaloryzacja 2021. Podwyżki jednak inne niż obiecanoCzytaj dalej

Najchętniej odwiedzane miejsca w okolicy:
1) Szkoła
2) Park
3) Główna ulica w sąsiedztwie
4) Piekarnia
5) Sklep osiedlowy
6) Poczta
7) Kawiarnia
8) Fryzjer
9) Klub sportowy/siłownia
10) Bar

„W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami skokowego wzrostu handlu w e-commerce. Nasze najnowsze badanie pokazuje jednak równoległy trend zakupowy, polegający na zwiększeniu wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa. Oba te zjawiska dają szansę na wzmocnienie małej przedsiębiorczości i szybsze wyjście z kryzysu gospodarczego, dlatego obydwa warto wspierać.” – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

Już niebawem mieszkańcy bloków mogą się nieźle zdziwić. Budynki czeka nietypowa modernizacjaJuż niebawem mieszkańcy bloków mogą się nieźle zdziwić. Budynki czeka nietypowa modernizacjaCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News