Najtańsze sklepy w Polsce
pixabay
Autor Komunikaty prasowe - 17 Grudnia 2019

Wiemy, gdzie za zakupy zapłacimy najmniej. Nowy ranking najtańszych sieci handlowych w Polsce

Auchan okazał się w listopadzie najtańszym sklepem stacjonarnym - wynika z analiz ekspertów ASM Sales Force Agency. Na drugim miejscu uplasował się Kaufland, trzecią pozycję zajęła hurtownia Makro.

Auchan ponownie najtańszy, E.Leclerc najdroższy

Jak wynika z analiz ekspertów ASM Sales Force Agency, Auchan okazał się w listpoadzie najtańszym ze stacjonarnych sklepów w Polsce (cena koszyka produktów w porównaniu do paxdziernika spadła o 7,68 zł do 206,2 zł). Drugie miejsce zajął Kaufland (221,88 zł), natomiast duży "awans" zaliczyła najdroższa w październiku hurtowania Makro (223 zł, w listopadzie sklasyfikowana została na trzecim miejscu wśród najtańszych kanałów). Najdroższy ze stacjonarnych sklepów był tym razem E.Leclerc (236,02 zł). Biedronka zajęła dopiero czwarte miejsce w zestawieniu (średnia cena koszyka wyniosła 223,03 zł) natomiast drugim najbardziej kosztownym dla klientów sklepem stacjonarnym okazał się Lidl (232,36 zł).

Ogółem w listopadzie średnia wartość koszyka najpopularniejszych produktów spadła do 228,10 zł z 231,42 zł w październiku. W ubiegłym miesiącu zmalała również rozbieżność między najdroższym a najtańszym koszykiem.

- W listopadzie rozpoczyna się okres intensywnych przygotowań świątecznych: statystycznie z roku na rok Polacy z okazji Świąt Bożego Narodzenia wydają coraz więcej, nie tylko na prezenty, ale także na żywność. Nie znaczy to jednak, że podstawowe produkty FMCG w tym okresie drastycznie drożeją; wręcz przeciwnie: listopad i grudzień obfitują w promocje i wyprzedaże, stąd też niższa wartość badanego koszyka. Płacimy więcej, bo kupujemy więcej – komentuje Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.

Rząd uregulował zasady dotyczące trzynastek. Ważne informacje dla emerytówRząd uregulował zasady dotyczące trzynastek. Ważne informacje dla emerytówCzytaj dalej

W dyskoncie kupisz taniej niż przez internet

Jak wynika z badania, w listopadzie zwiększył się rozdźwięk cenowy pomiędzy zakupami online i offline: najdroższy sklep stacjonarny był o blisko 35 zł tańszy niż kanał e-grocery. Różnica ta wzrosła w ubiegłym miesiącu niemal trzykrotnie (w październiku najdroższy sklep stacjonarny był tańszy od e-grocery o 12 zł).

Jak podkreślają autorzy badania, bazuje ono na cenach przykładowego koszyka zakupowego. Najwyższy wynik (a więc najdroższy koszyk) nie oznacza, że wszystkie produkty są w danym sklepie najdroższe. Analogicznie – nie ma możliwości zakupienia wszystkich najtańszych produktów w jednym miejscu. Listopadowa edycja koszyka cen ASM SFA była już dziewiątą. Eksperci firmy porównują ceny 40 produktów (tych samych marek i o analogicznych gramaturach) w wybranych sklepach stacjonarnych na terenie całej Polski oraz kanały sprzedaży online.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Małżeństwo Alicji Majewskiej rozpadło się w przykrych okolicznościach. Gdy były mąż zachorował, i tak wyciągnęła do niego pomocną dłoń
  2. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  3. Już za dwa tygodnie na kierowców spadnie nowy obowiązek. Jeśli się nie zastosują zapłacą wysoką karę
  4. Do końca roku musisz mieć specjalne konto do rozliczeń z fiskusem. Ma je dopiero 200 tys. Polaków
  5. Duże zmiany w emeryturach, Polacy dostaną ogromne pieniądze. Rząd podał oficjalny termin

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News