Apart w ogniu krytyki
Youtube/Apart, "Lubię wracać tam gdzie byłem" Zbigniew Wodecki. Kampania Apart. Zima 2020. Apart.TV
Autor Wiktoria Pękalak - 12 Grudnia 2020

Apart atakowany jak nigdy. Wszystko przez reklamę i prośbę o pieniądze

Apart w ogniu krytyki. Internauci nie pozostawili na firmie suchej nitki, po tym jak po wypuszczeniu przygotowanej z rozmachem reklamy, poprosiła o wparcie w ramach pomocy z ramienia tzw. tarczy branżowej.

Apart w ogniu krytyki

Reklama Apartu, a właściwie jej parodia, stała się ostatnio prawdziwym hitem internetu. Niedługo po wypuszczeniu trwającego ponad 3 minuty spotu przepełnionego blichtrem i bogactwem, Klub Komediowy wypuścił zabawną przeróbkę nieco patetycznego obrazu z udziałem Anny Lewandowskiej, Małgorzaty Sochy i Julii Wieniawy.

Dzięki parodii reklama trafiła do jeszcze większej części Polaków, co niekoniecznie okazało się dla Apartu korzystne. Wszyscy dostrzegli przecież bogactwo reklamy, które aż wylewało się z ekranu. Kampania musiała pochłonąć naprawdę mnóstwo pieniędzy, wobec czego ewentualne roszczenia firmy wydają się całkowicie nieuzasadnione.

Portal Wirtualne Media przypomina, że mimo że epidemia koronawirusa uderzyła w każdą z branż, także jubilerską. Ta nie mogła jednak liczyć na wsparcie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, wobec czego Apart postanowił wystosować do premiera Mateusza Morawieckiego specjalny list, w którym prosi o zapomogę.

- Brak wsparcia ze strony Państwa stawia nas z dnia na dzień przed dramatycznymi decyzjami w zakresie znalezienia źródeł finansowania płac pracowników - podkreślił w liście cytowanym przez portal Apart.

Według firmy brak wsparcia uniemożliwia spółce kontynuowanie podjętych działań na dotychczasowym poziomie. Sytuacja Apartu miała być tak krytyczna, że przychody firmy spadły praktycznie do zera, w związku z czym zamknięto wszystkie placówki Apartu, z wyjątkiem jednej - w Warszawie.

- Nie jesteśmy w stanie zrozumieć, czym kierowano się, pomijając branżę jubilerską, która również miała zamknięte swoje sklepy w centrach handlowych. Nasze sklepy zajmują się sprzedażą detaliczną, znajdują się w tych samych centrach handlowych i funkcjonują na takich samych zasadach. Dlatego ogromnie niepokoi nas to, że zostaliśmy wykluczeni z możliwości ubiegania się o wsparcie. - stwierdził w rozmowie z portalem Wirtualne Media Michał Stawecki, dyrektor marketingu Apartu.

- Taka koncepcja budzi kontrowersje, ponieważ nasuwa skojarzenia z różnicowaniem podmiotów gospodarczych i ich nierównym traktowaniem na rynku przez państwo. Czym różni się pracodawca oraz sprzedawca w salonie Apart od pracodawcy i sprzedawcy w salonie odzieżowym? - dodał i jednocześnie zaznaczył, że firma dokonała wszelkich starań, by każdy pracownik Apart otrzymywał i otrzyma należne mu wynagrodzenie za czas pracy i za czas przestoju, przekazał portal.

Kosztowna “piękna i długa reklama Apartu”

Według danych portalu tylko w okresie od 1 do 9 grudnia Apart wydał na reklamę w telewizji 4,99 mln zł netto. To jednak tylko kropla w morzu realnych wydatków. Według danych Kantar, na które powołuje się portal, w tym samym okresie Apart <wydał 23,1 mln zł na reklamę w telewizji, 54,3 mln zł w magazynach, 4,13 mln zł na reklamę zewnętrzną, 1,4 mln zł w kinach i 279,7 tys. zł w gazetach>, a sama produkcja reklamy mogła wynieść 2,5 mln zł, na które składały się m.in koszty zatrudnienia celebrytów.

- Dzięki temu, że kampania została przeprowadzona niwelujemy straty z lockdownu. Ta kampania wydaje się duża, ale jeśli porównamy ją do ubiegłorocznej, to jest ona mniejsza. Świąteczna kampania reklamowa, tak jak każda, jest realizowana w celu zwiększenia sprzedaży. Działania marketingowe pozwalają nam zniwelować straty, które wynikają z zamknięcia salonów i lockdownu. A biżuteria i zegarki są jednym z najchętniej wybieranych prezentów pod choinkę przez klientów - przekonywał Michał Stawecki w rozmowie z portalem.

- Reklama była produkowana w sierpniu. Apart jest marką luksusową. Dostarczamy naszym klientom biżuterię ze srebra, złota, złotą z diamentami i zegarki. Nasze koncepty zawsze były luksusowe, nieco bajkowe, baśniowe. To jest nasz świat. Tak jak salony nasze są ekskluzywne, nasze produkty są ekskluzywne, tak samo kampanie. Nasi klienci to doceniają. Trudno jedną kreacją zaspokoić gusta wszystkich odbiorców. - dodaje.

To, czy produkcja reklamy była dobrym krokiem, zobaczymy dopiero po świętach, kiedy okaże się, czy powiedzenie nieważne jak, ważne, żeby mówili sprawdzi się także w przypadku Apartu.

Tylko jutro za jedne zakupy dostaniesz Fajniaka z Biedronki. Wystarczy spełnić jeden warunekTylko jutro za jedne zakupy dostaniesz Fajniaka z Biedronki. Wystarczy spełnić jeden warunekCzytaj dalej

Zobacz także w naszych serwisach:

  1. Masowy pochówek dzieci w Otwocku. 640 małych trumienek, jedna obok drugiej "
  2. Wisła Kraków zmienia nazwę, wszystko tuż przed meczem
  3. Nie zarejestrowałeś się? Poniesiesz karę 1000 zł

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News