Samolot American Airlines, Kraków
wikimedia
Autor Kasper Starużyk - 23 Września 2019

Amerykańskie linie lotnicze przeprosiły krakowian

American Airlines przeprosiły prezydenta Krakowa i samych mieszkańców miasta za sposób w jaki zareklamowano nowe połączenie z Chicago do Krakowa - kojarząc miasto wyłącznie z piciem wódki.

W spocie, który ukazał się w internecie, podczas gdy mowa uruchomieniu lotów do Tel Awiwu potencjalni pasażerowie zachęcani są do odwiedzenia tamtejszych plaż, w przypadku stolicy Węgier reklama zachęca, by wybrać się tam na rejs po Dunaju. Jeśli chodzi o Kraków, postać w reklamie zachęca natomiast: napij się wódki z przyjacielem.

Na taki sposób ukazania miasta zareagował prezydent Jacek Majchrowski. W liście do kierownictwa American Airlines zwrócił uwagę, że Kraków - Europejskie Miasto Kultury - został skojarzony wyłącznie z rytuałem picia wódki. Prezydent przypomniał, że w 2018 r. Kraków odwiedziło niemal 13,5 miliona turystów, z których blisko połowa deklaruje, że przybywa dla zabytków, piękna i atmosfery miasta i przedstawił szereg wydarzeń kulturalnych m.in. festiwali, które odbywają się w Krakowie.

W odpowiedzi linie lotnicze wysłały list z przeprosinami kierowanymi do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego i wszystkich mieszkańców miasta.

"Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych" - napisali przedstawiciele American Airlines Tom Lattig i Richard Muise. Jak wyjaśnili, celem spotu było zaangażowanie osób obserwujących kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania Krakowem.

"Oprócz samego postu, który został zaprojektowany jako szybki zwiastun, opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej specjalną sekcję na temat nowego połączenia, zawierającą informacje o krakowskich atrakcjach, np. o wspaniałym Zamku Królewskim na Wawelu, pięknym krakowskim Rynku Głównym i magicznym Kazimierzu. Na stronie nie ma żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu" - zapewnili przedstawiciele American Airlines.

Linia American Airlines jest również wdzięczna miastu za przyjęcie oraz dziękuje za zwrócenie uwagi na ilość zabytków i muzeów, które zapewniły miastu obecność na liście UNESCO.

"Doceniamy to, że linie American Airlines, które są dla nas ważnym partnerem zareagowały na nasze obiekcje" - powiedziała PAP rzeczniczka prezydenta Krakowa Monika Chylaszek.

js/

Źródło: PAP Regiony

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News