Aldi wprowadza "ciche godziny"
Marek Bazak/East News
Autor Maria Glinka - 6 Lutego 2021

Godzin dla seniorów już nie ma. Popularna sieć wprowadza własne rozwiązanie

Aldi po raz kolejny wprowadza uprzywilejowany czas na zakupy. „Ciche godziny” to samodzielna inicjatywa niemieckiej sieciówki. W tym czasie w sklepach nie gra muzyka i nie podaje się komunikatów głosowych.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego Aldi wprowadza „ciche godziny”
  • Jak wygląda kompletowanie zakupów w tym czasie
  • Do jakiej kampanii przyłączył się Aldi

Aldi w trosce o komfort wszystkich klientów

Wraz z początkiem lutego Aldi rozpoczął kolejną prospołeczną akcję. We wszystkich sklepach pod tym szyldem zostały wprowadzone tzw. „ciche godziny”. Uprzywilejowany czas wyznaczono we wtorki (w godzinach 8:00-10:00) i soboty (w godzinach 18:00-20:00). Inicjatywa obowiązuje do odwołania.

Portal dlahandlu.pl donosi, że w tym czasie w sklepach Aldi jest wyłączana muzyka i komunikaty dźwiękowe. Co więcej, osoby ze spektrum autyzmu i ich opiekunowie mogą sfinalizować zakupy przy dedykowanych kasach pierwszeństwa.

To właśnie z myślą o osobach dotkniętych autyzmem Aldi wprowadza „ciche godziny”. W ten sposób sieciówka udowadnia, że ważny jest dla niej każdy klient. - „Ciche Godziny w Aldi” to kolejny krok w naszej odpowiedzialności społecznej, tym razem nastawiony na potrzeby osób w spektrum autyzmu - oznajmiła Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR Aldi.

Według wyliczeń WHO w Polsce żyje ok. 400 tys. osób z autyzmem. Wiadomości Handlowe wskazują, że jednak liczba osób, która zmaga się z poważnymi problemami w codziennym funkcjonowaniu to prawie 3 mln - chorzy na autyzm wymagają bowiem nieustannej opieki osób trzecich.

Aldi angażuje się w kampanię społeczną

Akcja „ciche godziny” zorganizowana przez sieć Aldi wpisuje się w coroczną kampanię społeczną „Polska na Niebiesko”. Jest to inicjatywa organizowana przez Fundację JiM, której finał odbywa się 2 kwietnia, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

Poprzez różnorodne działania Fundacja stara się zwiększać świadomość na temat autyzmu oraz poziom akceptacji dla osób dotkniętych spektrum. W ramach kampanii publikowane są historie osób z autyzmem, a w pomoc angażują się także inne podmioty.

Dla przykładu w 2019 r. gest solidarności w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu postanowiły wykonać władze w Łodzi. Przez cały dzień na niebiesko świeciła się brama wejściowa do Manufaktury, drzewa w Alei Dobrego Smaku oraz budynek dawnej elektrowni. W tym roku swoją cegiełkę postanowił dołożyć Aldi.

Aldi to niemiecka sieć dyskontów, która wkroczyła na polski rynek w 2006 r. Na przestrzeni lat otworzyła 141 placówek nad Wisłą, ale na tym jej aspiracje sieci się nie kończą. - Mamy ambitne plany rozwoju sieci na najbliższe lata, w ramach których do końca 2022 roku chcemy potroić liczbę otwieranych sklepów - zdradził w ubiegłym roku Oktawian Torchała, CEO ALDI w Polsce.

W Polsce Aldi mierzy się z poważną konkurencją - przede wszystkim z Biedronką, Lidlem i Kauflandem. Jednak na swoim ma koncie ogromne sukcesy w skali globalnej - według raportu Deloitte (Global Powers of Retailing 2019) Aldi jest ósmym największym detalistą na świecie.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News