AGD święci triumfy. Polacy masowo wymieniają sprzęt.
Pixabay, jarmoluk
Autor Kamila Jeziorska - 22 Lutego 2021

Branża AGD święci triumfy. Rok 2020 był dla niej rekordowy

Podczas gdy wszyscy w 2020 r. przeżywali kryzys, branża AGD święciła prawdziwe triumfy. W minionym roku Polacy wydali na sprzęt AGD o 14 proc. więcej niż dwa lata wcześniej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czemu Polacy chętnie kupowali sprzęt AGD
  • Jaka jest tego przyczyna
  • Czy tendencja utrzyma się w 2021 r.

Szał na sprzęt AGD

Pandemia koronawirusa przyniosła ogromne zamknięcie gospodarki. Gdy w marcu 2020 r. nasze dotychczasowe życie przewróciło się do góry nogami, wszyscy spodziewali się najczarniejszych scenariuszy.

Niestety, ale bardzo słusznie, bowiem ludzie z dnia na dzień potracili środki do życia, a niektórzy dorobek, na który na pracowali latami. Podczas, gdy branża beauty czy gastronomia wydawały ostatnie tchnienie, branża AGD rozkwitła.

Polacy kupili sprzęt AGD na kwotę 13,6 mld zł w 2020 r. w porównaniu z 11,9 mld zł w 2019 r. A to oznacza wzrost sprzedaży o 14 proc. Zazwyczaj taki wzrost powiązuje się ze sprzedażą mieszkań w stanie deweloperskim. Jednakże na tym rynku również nie szło najlepiej. Biznes Interia informuje, że notowani na giełdzie sprzedali o 5,8 proc. mieszkań mniej niż zwykle.

- Zamknięcie Polaków w domach, którzy uznali, że jeśli tak mają spędzać czas, to w bardziej komfortowych warunkach. Stąd większy popyt na urządzenia domowe - tłumaczy portalowi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

AGD na fali

Przyczyną wzrostu sprzedaży sprzętu AGD jest także trudność w organizacji wyjazdów oraz urlopów. Sebastian Karwacki, kierownik działu handlowego sieci RTV EURO AGD wskazuje, że Polacy w tegoroczny wolny czas postanowili przeznaczyć na remont mieszkań.

Przedstawiciele branży AGD przyznają, że miniony rok był także trudny dla nich. Spółka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego zamknęła swoje zakłady na ok. trzy tygodnie. Z kolei Amica poinformowała, że jej wzrost sprzedaży wyniósł 6,6 proc.

"W przypadku dużego AGD wzrost przekroczył 16 proc. - to tego rodzaju urządzenia były głównym motorem napędowym rynku. Kupowaliśmy np. zmywarki, które dają oszczędność wody, czasu i energii, a co za tym idzie i domowych rachunków" - informuje Biznes Interia. Wzrosła także sprzedaż automatycznych suszarek i zamrażarek.

- Branża AGD zyska jednak w tym roku poważnego konkurenta. To segment elektroniki, głównie telewizory, których sprzedaż może poszybować w górę w związku z zapowiedzianymi wydarzeniami sportowymi - mówi Michał Mystkowski.

Eksperci nie chcą także spekulować, bowiem w ostatecznym rozrachunku to zeszłoroczne prognozy się nie sprawdziły. Ciężko jest także stwierdzić czy tendencja wzrostowa sprzętu AGD zostanie utrzymana w 2021 r.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News